Bekymmer om nätterna

2011-04-04 @ 15:03:07
Jag har haft svårt att sova i flera veckor. Det beror antagligen på att jag inte gör speciellt mycket om dagarna och därmed ligger med en massa överskottsenergi när det väl är dags att sova. Det konstiga med det hela är att jag vissa nätter känner mig jättetrött när jag lägger mig. Men inte fan kan jag somna!

Tankarna bara flyger runt i huvudet. Just inatt upptäckte jag till min förskräckelse att jag börjar få självmordstankar igen. Jag får helt enkelt för mig att det vore så himla mycket enklare att ta den genvägen. Varför känns allting så hopplöst?

Just nu känns det inte som om jag har så mycket att vara glad över i mitt liv och därför tänker jag försöka skriva en lista på allt jag har att vara tacksam över.

• Olle
• Råttorna Cri-kee och Captain Hook
• Tak över huvudet och mat i magen
• Bra dator
• Familjen + familjens hund
• Möjligheten att få barn i framtiden
• Kamerautrustningen
• Ett par bra vänner
• Möjligheten att plugga till höst med en rätt så bra inkomst
• Böcker förgyller vardagen
• Promenader likaså (de gånger man tar sig ut)
• Bättre mående än förra året och bakåt
osv


Jisses! Den skulle kunna bli bra mycket längre. Även om det mesta är ganska smått så har jag mycket att vara tacksam över. Bara för att behålla denna positiva känslan så skiter jag i att skriva en motsatt lista.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0