Det var meningen att jag skulle vårstäda hela lägenheten idag. Tror du jag lyckades?

2011-04-19 @ 21:08:48
Idag har jag städat. Hela dagen. Ville inte leva som en gris (som en karl) nått mer, så jag började plocka iordning överallt. Fan vad tid det tog! Luftade täcken, bytte lakan, diskade, dammade, plockade tvätt osv. Men det fanns fan inget slut på arbetet! Vill inte ens försöka beskriva hur äckligt det var under sängen. Tvivlar på att Olle har städat där en enda gång sen han flyttade in. Och så en sak till då.. Han äger ingen sop eller sopskyffel! Hur klarar man sig utan det? Blev till att störta iväg och köpa det när det var bara golvet kvar. Men vid det laget var vi båda så jäkla trötta och hungriga (jag för att jag städat hela dagen och Olle för att han varit på jobbet), så det sket sig. Jag fixade iordning lite tortillini i ostsås till min karl och mig istället, så att han kunde sluta gnälla över hungern mera. Gott var det!

Har redan nämnt det en gång men jag säger det igen. Jobb! Fan Olle har äntligen lyckats få ett jobb! Hudiksvall kanske inte är så jäkla arbetslöst ändå. Fattas bara att jag får någon sorts inkomst nu då, så klarar vi oss finemang sedan. Oj. Hur kan jag vara såhär trött redan?

Familjens schäfer-/jämthund. Zeke <3 (Uttalas Secke)


Kommentarer
Postat av: Olivia

VAd duktig du är natha som städar och städar..... kan förstå att det är jobbigt...



Saknar dig<3 kan ju gärna skicka nåt sms om du vill

0730940701



kram kram

2011-04-22 @ 22:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0