Dag 10 - Tre dåliga egenskaper som stämmer in på mig

2011-08-31 @ 20:31:09
Tre dåliga egenskaper som stämmer in på mig
Eftersom jag redan valt ut tre bra egenskaper så tar jag även med mig tre dåliga.

Slarvig
Jag kan vara både lat och slarvig många gånger. När det kommer till att vara ordningsam, ha bra disciplin och liknande så ligger jag sällan bra till. Däremot så försöker jag hålla riktigt bra ordning på skolgrejer den här gången! Har köpt pärmar, plastfickor och massor med annat skit för att underlätta litegrann. Lilla Nathalie tycker om att leka att hon kan hålla ordning ;)

Osäker
Jag har på tok för dålig självkänsla, likadant med självförtroendet. Det är något jag arbetar på att förbättra precis hela tiden genom att ta mig igenom utmaningar, jobbiga saker som måste göras och liknande. Om jag någonsin ska utvecklas och växa som person måste jag verkligen ta mig ur min bubbla, ge mig själv utmaningar och våga ta lite plats! Tro mig.. Jag försöker precis hela tiden så som det ser ut nu. Forsa folkhögskola är en av mina utmaningar och den klarar jag galant så här långt! (Wow. Knappt en och en halv vecka, men ändå!)

Självutplånande
Tidigare skrev jag att en av mina goda egenskaper är att jag är anpassningsbar. Men den egenskapen kan ha sina nackdelar om jag inte sätter gränser för hur mycket jag kan ställa upp för andra. Jag går ofta över gränsen och utplånar mig själv bara för att vara andra till lags och för att hjälpa till.

Jag inte tillåtit mig själv att ha en egen åsikt eller vilja tidigare. Man kan säga att viljan försvann ersattes av behovet där jag känner att jag måste vara andra till lags. Numera tar jag däremot mer plats än vad jag gjort tidigare och jag försöker hela tiden att inse att jag faktiskt också har ett värde, precis som alla andra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0