Dag 3 - Mina föräldrar

2011-08-20 @ 17:42:57
Min mamma

Du, käraste moder, är verkligen den starkaste personen jag känner. Det finns inte en enda person jag känner till som har kämpat så mycket som du har gjort. Grejen är att du är lite för varm och go. Du är lite för snäll. Du tar på dig lite för mycket av allt som ska göras och jag är rädd att folk ska utnyttja det igen. Vi vet redan någon som har gjort det, ellerhur? Säger inga namn!

Nu för tiden vet jag att det är typiskt oss kvinnor att vilja dela med oss så mycket vi kan av vår värme, omsorg och empati. Det ligger i vår natur. Men du måste komma ihåg att du är sjukt viktig själv! Om inte du får den omsorg du behöver och någon som tar hand om dig för en gångs skull så kommer du få svårare att dela med dig av din egen värme. Det värsta är att du fortsätter att ge av dig själv när du inte har någon energi kvar eller egentligen inte orkar, för nä. Det ligger inte i din natur.

Jag vill inte att du ska stressa ihjäl dig, käraste mamma. Jag vill inte att du ska bli sjukare bara för att du kräver så mycket av dig själv hela tiden. Jag önskar att jag själv och alla andra i din omgivning kunde se dig för vad du verkligen gör och att vi också kan lyfta på våra feta arslen och ge dig en hand, för en gång skull!

Jag älskar verkligen dig, mamma. Du är min förebild! Jag vill kunna vara så stark som du är, när jag blir stor. Det enda jag vill försöka göra annorlunda är det där med att bjuda lite för mycket på sig själv. Jag vet hur tungt det kan bli eftersom jag sett dig. Inte för att jag inte tror att du klarar det, för det gör du! Men jag vill att du ska kunna leva du också.



Min pappa


Du, käraste fader, är en av de största charmörer som någonsin har vandrat på denna jord! Det finns nog inte en kvinna som inte känner sig riktigt speciell efter att ha fått lite av din uppmärksamhet. Det tråkiga är väl då att det finns de som misstolkar dig eftersom att dom inte vet att det är sån du är. Det är din personlighet som gör att du flirtar och charmar alla kvinnor. Brukar inte du till och med charma mormor? Haha!

Dig kan jag lita på i alla väder när det kommer till fisketurer. Det vore så himla kul att få komma ut igen! Nästa sommar, eller vad säger du? Jag vill ut på äventyr och jag vet minsann att du också skulle vilja komma ut.

Helt plötsligt har jag en helt annan förståelse för dig och hur du måste ha känt dig under all tid då du varit arbetslös. Det är inte roligt att behöva bli försörjd av någon annan och för dig som är arbetande man måste det kännas hundra gånger värre.

Men även om det känns jobbigt så vet du hur mycket energi du har. Du vet hur mycket du och din aura kan förändra ett helt rum. När du inte är positiv så påverkas andra nått enormt och jag vet att du verkligen försöker att vara positiv! Men jag förstår att det inte är lätt alla gånger och jag kan helt klart tycka att vi är lite väl orättvis mot dig när vi blir sådär arga på dig för att du har druckit.

Fast jag måste ändå påminna dig om att du borde försöka mer. Bara för att du känner dig värdelös eller att du inte är till nytta så betyder det inte att du är det. Du kan finnas där för mamma när hon har det tufft och på så vis hjälpa till hur mycket som helst! Det är inte lätt för henne heller.

Jag älskar dig, pappa. Jag längtar verkligen efter fler fisketurer med dig! Det skulle vara roligt for oss att få visa Olle hur skillade vi är, någon gång i framtiden. Jag hoppas att det gör er gott att få vara mer ensamma nu när ungarna är borta nästan hela tiden. Jag har märkt att ni båda är på mycket bättre humör och bråkar mycket mindre än vad ni gjort tidigare och det glädjer mig verkligen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0