Dag 9 - Min tro

2011-08-30 @ 08:42:51
Min tro

Först och främst så tror jag inte på en gud. Då tror jag faktiskt hellre på teorin om att någon annan intelligent art har hälsat på och varit så mycket mer utvecklade att våra dåvarande primitiva hjärnor fick för sig att arten var övernaturliga gudar. (Finns till och med stenristningar, grottmålningar och liknande som tyder på detta) Det låter bra nog mer logiskt än någon gud i världen!

Något annat jag tror på är att vi alla har en själ. Vår själ kommer alltid att leva vidare och alla liv vi lever är till för att stärka just vår egen själ. Jag tror även att våra själar förbereds för någonting, men vet inte vad.

Något annat som jag tror på så stenhårt att jag vet det, är att det finns liv på andra planeter. Jag är även ganska övertygad om att vi inte är de enda intelligenta varelserna i världen.


Självklart blir jag inte helt övertygad om någonting av ovanstående
teorier förrän jag fått det bevisat för mig. Sååå naiv är jag inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0