Idag var det upprop på forsa folkhögskola

2011-08-22 @ 23:47:29
Jag och Eimi tog oss i kragen och drog till stan idag för en liten shoppingtur! Lyckades få med mig ett par t-shirtar, en tunn tröja och lite nya underkläder. Allt bara för att jag känner att jag verkligen måste ha något nytt nu inför skolstarten. Har verkligen inte mycket kläder! Mest mjukis-slapp-slusk-kläder som jag bara borde använda hemma..

Fattas bara att jag ska gå ner något kilo till så att de nyaste jeansen jag köpte, sitter som dom ska igen! Hann bara använda dom ett fåtal gånger innan jag lyckades gå och bli gravid, gå upp hur mycket som helst i vikt och göra abort.. Nu ska jag gå ner de där kilona igen. Rasar faktiskt i vikt trots att jag inte gör ett skit. Nice va?

När klockan närmade sig ett så skjutsade Eimi mig till håsta igen, så att jag skulle hinna bli färdig inför uppropet som började kl 14:00. Jag hann! Fick skjuts av Olle till Forsa Folkhögskola och där gick det som det gick..

Började med att rektorn pratade lite också sjöng lärarna litegrann, men när det var dags för uppropet så hänvisades vi bara till att följa med respektive lärare. Jag hade dock inte fattat exakt vilken lärare jag skulle följa och hamnade därför i fel klassrum..

Det klassrummet jag satt i var allmän kurs - hög. (De har alltså typ bara sista året kvar av gymnasiet att fixa) Jag skulle vara på allmän kurs - grund, eftersom jag ska fixa hela gymnasiegrunden. Det var ganska pinsamt att erkänna det och prata med läraren, men ändå fixade jag det! Det är skillnaden på mig förut och mig i nutid. Jag hade nog inte vågat göra ett piss om det hänt för ett år sen. Snarare försökt hitta någon annan som kan lösa mina problem.

Har fått schemat för denna veckan också och det ser ut såhär:
Mån
14:00 - 15:00 Upprop
Tis
08:20 - 09:40 Klasstid
10:15 - 14:15 Tema: Folkhögskola, vad är det?
Ons
08:20 - 09:40 Svenska
10:00 - 11:30 Klasstid
12:30 - 14:00 Ergonomi
14:20 - 15:40 SO
Tor
08:20 - 09:40 Engelska
10:00 - 11:30 Matte
12:30 - 14:00 Dataintro
14:20 - 15:40 CSN-info
Fre
08:20 - 16:00 Kulturhistorisk utflykt

Kommentarer
Postat av: Eimi

SV: Absolut! :D

2011-08-23 @ 10:04:21
URL: http://eimsne.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0