Tankar om första veckan på forsa folkhögskola

2011-08-27 @ 13:07:34
Den här veckan har verkligen nått upp till mina förväntningar. Jag har träffat ett par nya trevliga människor, men även fått lära känna några bekantingar lite bättre.

Skönaste skolan någonsin! Jag hoppades verkligen på att det skulle kännas såhär bra att börja om och att få testa just en folkhögskola. Jag var verkligen rädd att det inte skulle funka, men det gör verkligen det! Jag känner mig nästan hemma redan!

Skulle tro att det är för att alla är så himla vänskapliga och goa som det känns så himla bra! Det verkar vara ganska många "trasiga men omplåstrade" människor som försöker ta tag i livet igen, så den här gången känner jag mig inte så jäkla ensam. Menar då att det finns många som gått igenom mycket, men som kämpar på ändå!

Jag har i och för sig även blivit en gladare, mer social och positiv människa. Vilket kan ha lett till att jag har lättare att faktiskt ta kontakt med andra människor. Det är svårt att veta! Är det för att jag utvecklats, eller är det för att människorna på forsa är hur goa som helst? Tror nog att det är en kombination ;)

Kommentarer
Postat av: Eimi

SV: En ursäkt skulle sitta fint, men skulle aldrig godta den! Litar inte ett öre på att den skulle vara äkta! Så en ursäkt/ ett förlåt från dem har ingen betydelse nu.

Men visst håller jag med dig om att barn i den åldern inte vet bättre. Kanske det har att göra med uppfostran, de kanske inte har det så bra hemma eller andra detaljer.

2011-08-29 @ 14:18:58
URL: http://eimsne.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0