Nästa lördag händer det, jag ska äntligen få rida!!

2011-12-09 @ 01:04:37
Vilken underbar natt jag har haft. Eller inte. Har legat med magsjuka hela natten så jag blir tyvärr hemma imorgon också. Fy sjutton! Inte nog med det.. Jag fick även höra av både Lotta och mamma att jag missade en helt underbar föreläsning idag.

Sliten kan jag lova att jag är, men under dagen har det trillat in två nya mail angående min blocketannons. Med ena tjejen kom jag fram till att både jag och Isabelle ska åka dit och både kika och provrida! Hästarna det handlar om ligger "ett stenkast från östanbräck". Gud vad underbart! Sitter och längtar som en liten unge dagen före julafton nu men är även rätt så nervös.
Hästen jag ska rida är tydligen en fd travare, "lite speciell" att rida men supersnäll. Det finns även ytterligare två hästar till i stallet, varav en islänning som verkade passa bäst för Isabelle att provrida. Den tredje är en haflinger som är grovt byggd och därmed liknar en liten miniardenner, haha! Jag hoppas verkligen att det ska bli roligt! Äntligen ska jag få låta mina nya ridbyxor komma till användning, hähä.

Det andra mailet var från en tjej som behöver hjälp med att motionera sina två varmblod, båda fd travare. Ett sto som är "okomplicerat med allt" och så en valack som har återhämtat sig efter en skada och nu har börjat tränas lite försiktigt. Det är stoet jag ska hjälpa till med verkar det som, men sen får vi se.

Än vet jag förstås inte vilken av dessa jag kommer att börja rida, men nog vore det fantastiskt om jag kunde fastna för någon av dessa hästarna? Vill så gärna hitta en häst jag trivs med, så att jag kan utvecklas och lära mig mer!


Hästen på bilden heter Rambo och det är honom jag ska rida på lördag. Bilden är lite oskarp men nog är det roligt att veta hur han ser ut, på ett ungefär i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Eimi

Åh, skulle vara kul att följa med och kika! :) Speciellt på islänningen! ;)

2011-12-09 @ 15:07:52
URL: http://panicattack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0