Lyckades locka med mig Olle till ankarmon idag!

2011-06-30 @ 23:18:53
Blev ett kvällsdopp på ankarmon med Olle och min kära moder, Camilla. Gud vad skönt det var! Nu har jag badat två dagar på raken och det känns som om jag har lust att göra det till en vana!

Hade helt glömt bort hur mysigt det är att bada med den man älskar. Vi flöt runt en stund och sen drog vi hem till päronen, drack kaffe och åt bullar. Äntligen börjar jag känna riktiga och härliga känslor!

Orkar inte fly från livet mer. Jag vill kunna sitta och tänka på mitt liv utan att få ångest. Tänka på dåtid, nuet och framtiden. Vill framförallt kunna känna glädje över det! Det här är mitt liv och livet är för kort för att slösas bort på strunt! Det gäller att njuta medan det varar och att verkligen ta vara på alla de bra stunderna! Tackla de dåliga och inse att allt som inte dödar, gör oss starkare.

Vi behöver uppleva både negativa och positiva händelser för att verkligen kunna uppskatta allt vi faktiskt har. Vi behöver gå igenom svårigheter, utmaningar och göra misstag. Det viktiga är att ta lärdom från allt. Sedan att inte haka upp sig på det förflutna är viktigt det också! Varför gå och grubbla över något som hänt, när man kan acceptera och lägga det bakom sig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0