Varför blir jag alltid skrivsugen när klockan är så mycket?

2011-05-27 @ 04:53:18
Om jag kunde radera tre saker från jorden... Maktbegär, girighet, hat.

Sitter här och funderar på livet. Det finns så mycket skit och orättvisor i världen. Det är så mycket som går att förändra, om folket som har makt bara bestämmer sig för det!

Varför hatar alla så mycket? Varför existerar hat? Varför existerar girighet?

En till sak som jag har svårt att förstå är varför folk fortfarande kan ställa sig och trycka ner en annan människa, för att själv vinna på det. Att må bra på någon annans bekostnad. Hur bra kan man egentligen må av det? Eller kan de som håller på så inte känna skuld alls?

Det är mycket jag inte förstår. Jag kan inte förstå det hur jag än försöker heller. Varför vill inte alla väl? Om alla skulle tänka likadant så skulle världen vara väldigt annorlunda. Om girighet inte funnits så hade allt varit annorlunda. Likadant med hat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0