Dag 11 - Mina syskon

2011-09-06 @ 18:28:13
Mina syskon
Det här inlägget har jag suttit fast med i flera dagar. Vet inte hur jag ska börja, men nu tänker jag göra ett försök!


Jimmy
Mannen som har hjärtat på det rätta stället. Han är varm och go, lätt att älska! Jimmy är social, lugn och med ett enormt tålamod, vilket verkligen behövs med tanke på det han valt att jobba med. Han jobbar nämligen inom vården och är även väldigt varmhjärtad, förstående och pedagogisk.

Han är en pärla på jobbet och kommer nog aldrig att behöva vara arbetslös mer, men på fritiden är han smågalen, slarvig och full av humor. Har ibland svårt att förstå sitt eget bästa och om jag inte missuppfattat det så är Jimmy minst lika empatisk som jag är!

Min och Jimmys relation är nog bättre än den varit någonsin nu. Jag kan dock inte minnas att vi varit ovänner någonsin, men däremot så vet jag att vi kommer varandra närmre hela tiden.

Robin
Detta är ett riktigt troll. Robin älskar att trolla med allt och alla, men vi vet nog att du är en riktig mjukis innerst inne ;)

Min och Robins relation har aldrig varit bra. Han har drivit (trollat/mobbat) med mig under i princip hela mitt liv och jag har därför fått en ganska reserverad inställning till honom. Jag har även lärt mig hur man ignorerar, är tyst och inte bryr sig.

Detta låter kanske lite tragiskt, men så kan det bli. Men Robin är föralltid min käre storebror ändå och jag vet att han innerst inne aldrig menat att såra mig, eller Isabelle för den delen.

Isabelle
En av mina bästa vänner under uppväxten. Som vi bråkade på den tiden! (Jag har en känsla av att jag vet vem det var som egentligen drev på den där mobbningen. Tror fan inte den kom från mig från början!) Men oj vad jag brydde mig om dig, trots allt. Jag ville inte att någon skulle kröka ett hårstrå på ditt huvud!

Det är helt otroligt att vi har en sån här trygg relation egentligen, med tanke på hur tiderna har varit. Det känns som om vi kan prata om vad som helst med varandra! Är alla systrar såhär?

Du borde inte vara osäker i dig själv. Vet att det är lätt att det blir så när man är kvinna, men du har verkligen inga fel! Det finns inget med dig som behöver fixas, för du är inte trasig! Jag hoppas verkligen att du kan inse detta av både hjärta och själ. Du är perfekt, precis som du är!


Det spelar egentligen ingen roll hur tiderna har varit. Jag har - och kommer alltid att älska mina kära syskon.

Kommentarer
Postat av: Eimi

SV: Är det mycket grupperingar? Ja, en del.. Försöker folk få med dig? Nja, ett par-tre ggr har det väl hänt och jag hängt på (lektionsrelaterat). Tycker du om någon i klassen? Ja, de flesta verkar ju trevliga. :)

2011-09-06 @ 21:10:28
URL: http://eimsne.blogspot.com/
Postat av: Isa

2011-09-06 @ 21:16:07
URL: http://isaslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0