Dag 13 - Detta intresserar mig

2011-09-22 @ 11:50:23
Egentligen finns det väldigt mycket som intresserar mig. Just nu kan jag heller inte minnas hur jag tänkte när jag valde den här frågan istället för den ursprungliga. (Den här veckan) Jag tänker nog börja med att skriva en lista över de intressen/det som intresserar mig, som jag tycker är viktigast att ta med. Sedan kommer jag nog att välja ut något av detta som jag kan fördjupa mig i, för att verkligen visa vad jag menar.

Djur, psykologi, mänskligheten, övernaturligt, vår jord, rymden, böcker, datorer
.

Djur har alltid legat mig varmt om hjärtat. Sitter faktiskt i skrivande stund med en av mina käraste råttor på axeln. Det finns inte en enda dag i hela mitt liv, då jag inte haft djur i mitt liv. Vi har alltid haft hund, sedan när jag blev "tillräckligt gammal" för att sköta om något eget djur, så köpte jag en guldhamster från en av mina klasskamrater. Jag köpte honom tillsammans med en barndomskompis (Anna S.) men han fick bo hos mig eftersom Annas mamma är allergisk(?). Vi döpte den härlige hamstern till Snuffe och han var verkligen orsaken till att mitt stora djurintresse växte.

Efter det har jag haft en himla massa djur och älskat alla minst lika mycket. Innan jag först fick för mig att ha råttor så var det två majsormar i mitt liv och före det var det hamstrar, både dvärg och guld. Det finns nog ändå ingen djurart som stulit mitt hjärta så som råttorna gjort. Dom är inte alls som man tror att dom ska vara!

I framtiden så hoppas jag på att kunna se mig själv med häst, på ett eller annat vis. Jag har alltid varit riktigt hästintresserad och velat att fortsätta lära mig om dom osv, men det har inte funnits pengar till det. Jag hann gå på ridskola i rätt många år innan jag fick lägga ner. Snart så.. Förhoppningsvis!

Inget i mitt liv har någonsin skänkt mig lika mycket glädje.

Jag kan komma att skriva om fler av mina intressen en annan gång. Känns som om både hjärna och hjärta är på tok för fullt av känslorna jag får när jag tänker på hur mycket alla mina djur har hjälpt mig genom åren. De är helt enkelt bäst! Den bästa medicinen för mig när jag känner mig nere. Sötnosar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0