Sliten men glad tjej

2012-04-20 @ 17:53:55
Har jobbat på riktigt bra den här veckan. På lovet så skrev jag klart mitt CV, personliga brev och sökte en hel del sommarjobb. I måndags så åkte jag, Lotta och Angelica runt här i stan och lämnade våra CV:n, men tyvärr så hann jag inte lämnpa på pulsen som jag tänkt. Har tänkt göra det någon dag, men skolan tar upp så mycket tid att jag aldrig hinner!

Igår så ringde en tjej från ett bemanningsföretag som jag sökt jobb hos och erbjöd mig en plats! Problemet var bara att jag i så fall skulle börja nu på tisdag och så ligger detta jobbet dessutom i söderhamn.. Så det sket sig tyvärr för mig med det, men tydligen så kan det komma upp fler alternativ i framtiden om jag har tur.

Idag var det meningen att jag skulle rida hos Annika, men eftersom det är ett sånt sjukt dåligt väder så ringde jag och hörde om det inte var okey att jag åkte till arbetsförmedlingen idag istället och då säger hon något som gör mig otroligt glad! Det är nämligen så att hon vill att jag ska arbeta där under sommaren om det finns möjlighet för henne att ta emot ett bidrag från arbetsförmedlingen för att kunna ta emot en anställd, snacka om att jag blev överraskad! Kan inte ens tänka mig ett bättre arbete! Det finns inget som skulle göra mig så glad som att få arbeta i ett stall, med unghästar, uppfödning, ridning och all stallskötsel + allt vad det innebär att ha en stor hästgård. Glad tjej!

Nu återstår det att se vad Roger säger om detta förslaget. Eftersom jag fått en diagnos (depression, vilket räknas som ett funktionshinder) och medicinering nu så finns det en större möjlighet för mig att få ta del av ett sånt här erbjudande, så jag håller tummarna för detta nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0