Jag som trodde att jag skulle få somna fort

2012-02-21 @ 00:28:50
Jag trodde att jag skulle få somna snabbt idag eftersom jag är så jävla utmattad, men icke. Inte bara tankarna snurrar, jag känner mig yr också! Har en ny ångestattack och varje andetag hugger i bröstet. Jag orkar verkligen inte ligga ner med snurrande huvud så nu sitter jag här. Hoppas på att om jag skriver så lättar trycket, för det är så det brukar vara för mig. Det brukar vara en lättnad att skriva men aj, nej. Det hugger fortfarande när jag andas in. Jag orkar inte det här. Vet inte vart jag ska ta vägen just nu.

Kan inte någon bara slå in skallen på mig? Varför gör det så här jävla ont att andas? Att gråta? Att existera? Varför måste jag ens existera? Tankegångarna går som i en spiral nedåt. Ingenting verkar funka för att vända dom.

Flyr in i skyrimvärlden.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Åh, Skyrim <3.



Ett tips mot panikångest, vilket brukade hjälpa mig:

Fyll telefonen/ipoden/mp3 med en massa bra musik och gå ut och gå!

Finns inget härligare än friskluft när man har panikångest. Och ja, det är jävligt svårt att ta sig ut eftersom man typ bara vill ligga i sängen och ruttna bort.

Men spela brukar också hjälpa mig.

Försök hitta nånting som man kan "försvinna" in i, så att man försöker komma bort från tankar "Jävla ångest" osv.



<3

2012-02-21 @ 11:00:36
URL: http://lisyia.blogspot.com
Postat av: Eimi

Lite tips:

För det första: sluta katastroftolka dina känslor/symtom!

För det andra: tänk att det är okey att känna som du gör och ta djupa långsamma andetag!

Funkar för mig iaf. :)

2012-02-23 @ 19:19:53
URL: http://daysofinsights.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0