Min pappa är pedofil enligt dig?

2012-02-16 @ 21:54:24
Jo jag förstår precis vad du menar. Ett ord som kanske inte känns som någon big deal för dig, men som satte djupa spår i mig. Jag kunde inte för något i världen förstå hur du kunde gå till ett sådant angrepp. Du kallar min far för pedofil och tycker att det är en struntsak? Du bad aldrig ens om ursäkt för det där. Du förklarade inte ens att du inte menade det du sa.

Däremot tog jag det för givet, eftersom jag kände mig hyfsat säker på att du inte kunde vara så dum att du faktiskt tror att han är det. Men så blev jag tveksam eftersom du aldrig berättade att det bara var förflugna ord. Ett tag trodde jag nästan att du fått för dig att han haft någon sorts intresse för dig, haha!

För mig är det inte enkelt att se tillbaka på det här som en struntsak som tog bort våran vänskap. För mig är det det största svek jag någonsin sett maken till, från en person som ska vara min vän. Jag förstår inte för något i världen vad det var som JAG hade gjort för att du ska tycka att det inte bara är ditt fel att du kallade min pappa för pedofil.

Helt seriöst, du blev stött för att jag inte kunde säga ja angående att sova hos mig (i en lägenhet som inte var min, lovar dig, det fanns en riktigt bra anledning till att jag tvekade!) utan att fråga? Det var den enda anledningen jag kunde hitta. Men sen efter att du malde på ner mot krogen (försökte verkligen vända på konversationen eftersom jag trodde att vi hade en helt okey krogkväll!) och jag vet att jag själv drog upp någon onödig detalj för att försöka visa för dig hur det känns när du går till angrepp mot någon ur min familj.

Dock så låtsades du att du inte brydde dig.. Och sen fick du för dig att jag önskade att du skulle sova på gatan när jag i själva verket försökte visa för dig att ja, om du springer iväg och skiter i mig så är det ganska självklart att jag inte tänker jaga ikapp dig och säga att du får sova hos mig trots allt.

Själv skulle jag aldrig kunna göra något sånt eftersom jag aldrig skulle vilja skada en vän så illa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0