Dags att fylla in luckorna sedan i måndags.

2012-03-02 @ 16:36:20
Den här veckan har varit väldigt seg och jag kämpar emot tröttheten precis hela tiden, känns det som. Tänkte att jag skulle försöka dra igenom veckan som gått även om det egentligen inte har hänt så himla mycket. Måste säga att det känns jäkligt underbart med allt varmare dagar, för att inte tala om solskenet och ljusare dagar! Våren har en jäkla förmåga att få mig på bättre humör.

Tisdag - födelsedagsfirande
Fy sjutton vilken underbar dag! Skoldagen gick hur bra som helst och jag jobbade på riktigt bra faktiskt, trots att jag var trött som fan. Sen vid 15:00 åkte jag, Lotta och Angelica mot stan och mötte upp Eimi. Gick runt och shoppade lite och sedan drog vi oss mot skutan för att käka middag, där fick vi även sällskap av Jesper efter en stund.
Blev rätt besviken på "Lövbiten" som det stod att det skulle vara, i menyn.. Den både smakade- och såg ut som en tillplattad hamburgare.. Efterrätten var riktigt ljuvlig i alla fall! En bit blåbärspaj med mjukglass! Efter skutan drog vi oss vidare mot bion och såg "War Horse", fick även sällskap av ytterligare två personer: Fredrik och Terese. Åh herregud säger jag bara. Vilken film! Den är verkligen episk, tung och sorglig. Sevärd som fan!

Tack till alla underbara människor som gjorde min dag bäst! Synd att vissa inte kunde hänga med bara, men det kommer fler dagar! ;)

Onsdag - magsjuka :(
Den här dagen borde jag väl inte ens ta upp egentligen. Den började med att jag fick höra att Eimi var magsjuk och direkt efter att hon sagt det så började jag må illa. Tänkte att det säkert var ren inbillning men när jag sedan började kräkas jag med och vara allmänt dålig i magen, ja. Då fick jag nog inse att jag också åkt på någon skit. Drog täcket över huvudet och sjukskrev mig i alla fall.

Torsdag
Mådde betydligt bättre än vad jag gjorde på onsdagen men var jäkligt trött hela dagen. Orkade i alla fall laga lite mat till mig och Olle och senare kom Isabelle och städade hela lägenheten för att få pengar till sin resa. Fan vad skönt det var att se jobbet bli gjort utan att själv behöva lyfta ett finger, hahaha! Får se till att det inte går så långt igen nu bara.

Fredag
- Friluftsdag och möte
Idag var det meningen att vi skulle på friluftsdag med klassen, men jag hoppade över den eftersom jag skulle på möte efter lunch. Det var jag, mamma, Eva (skolans kurator) och så min mentor som hade möte. Det vi kom fram till är i alla fall att jag ska flytta in i ett rum på skolan direkt efter lovet och bo där för resten av terminen. Jag är helt säker på att det är det bästa jag kan göra och att det kan hjälpa mig att vända på mina dåliga rutiner och ovanor. Det är jättesvårt för mig att ändra på mina ovanor när Olle sitter kvar med sina gamla om vi nu skulle bo tillsammans såsom vi pratat om. Så ja, det här får bli lösningen för nuet och sedan får vi väl se vad framtiden har att ge oss.

Just nu gör jag inte mycket i alla fall. Funderar på att försöka få lite skoljobb överstökat bara för att kunna skryta lite om det sen, hähä. Vet inte ens vad Olle har tänkt göra heller så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0