Fredagskvällen

2012-03-02 @ 23:35:18
Måste bara få berömma mig själv för att jag både lagat mat till mig och Olle (potatismos och stekt bacon) och så städade jag även undan direkt efter att jag ätit för en gång skull! Inga potatisskalsrester eller annat kvar, ingen disk. Ingenting! Fan vad skönt det känns. Fattas bara att jag fortsätter hålla efter med städningen så att det inte hinner bli så skitigt som före Isabelle städade. Fan vad karlar kan stöka ned alltså. Speciellt sådana som Olle, som faktiskt inte bryr sig ett dugg om det är stökigt. Jag hoppas att han hjälper mig att hålla efter den här gången. Förut räckte det med att jag inte orkade ta tag i disken en gång för att det skulle eskalera och bli hur sliskigt som helst i köket på bara någon dag.
Funderar även på att dra en riktig grundstädning någon dag på lovet, nu när det är vår och allt. Tänker flytta bort spisen och tvätta där också eftersom dem som bodde här tidigare slapp undan att städa ur lägenheten helt. Kanske ska ta det samtidigt som vi ska köra tvättdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0