Tredje natten här på forsa folkhögskola.

2012-03-14 @ 23:41:10
Detta kommer att bli den tredje natten jag spenderar på forsa folkhögskola. Känns rätt bra faktiskt. Nästan som hemma, men inte riktigt än tror jag.

I måndags åkte jag och Lotta in till stan för lite shopping. Blev ett par linnen och ett par nya mjukisbrallor som är hur sköna som helst!

Var in till stan igår också, fast denna gången kunde inte Lotta hänga med eftersom hon skulle på elevkårsmöte, så det blev jag, Angelica och Terese som knallade runt en stund istället. Fyndade lite mer kläder och så men sedan runt 16:30 mötte jag upp Olle på dressman och efter en stund åkte vi vidare för att han skulle få handla.
Blev kvar med Olle på håsta under kvällen och sedan skjutsade han hem mig + sin bärbara dator(!) till forsa. Fysjutton vad glad jag är att jag får låna den! Eftersom den har trådlöst nätverkskort så kan jag surfa på rummet via trådlösa nätverket nu. Gladare tjej får man leta efter. Dock så fungerar internet värdelöst ibland, haha.

Det verkar som att jag ska köpa tre stycken råttjejer från en uppfödare i Umeå. Två agoutibebisar och en vuxen som ska vara med som en stabil punkt i min nystartade flock. Planen är att jag ska leta efter en lämplig avelshona (även hane förstås) och kanske ha en kull om sisådär 1,5-2 år. Vi får se! Det beror på om jag hittar någon lovande råtta och det är inte det lättaste, kan jag lova.

Läste även på aftonbladet om den där tjejen som satt i publiken på melodifestivalen förut. Blir så jävla förbannad på människor ibland. Hur sjutton kan man sätta sig och spy ur sig så jävla mycket hat över en tjej som man aldrig ens träffat, som råkat vara i bild i ett par sekunder och även låtit bli att raka sig under armarna?
Herregud. Nej, det är inte äckligt med hår under armarna bara för att man råkar vara tjej. Och nej, ni har inte rätt att sätta er och mobba henne för det heller. Förstår inte varför det ska vara någon skillnad på hår under armarna på en tjej eller kille. Mogna människor det där.

Kan helt ärligt säga att den enda anledningen till att jag rakar mig under armarna är just detta. Folk skulle kolla snett. Tycker inte att det påverkar lukt eller något sånt dumt som brukar vara ett argument som dyker upp. Eller att håret skulle vara "ivägen" som vissa sött påstår. Näe. Förstår mig inte på det där. Det är inte rätt att hoppa på en tjej och kränka henne bara för att hon inte följer normen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0