Första veckan på forsa folkhögskola

2011-08-27 @ 12:30:11
Måndag
Har skrivit om denna dagen - Länk

Tisdag
Denna dagen fick jag träffa alla i min kurs på riktigt. Första tiden på dagen gick ut på att vi fick intervjua- och presentera varandra senare inför hela gruppen. Det gick väl ganska bra även om just muntliga presentationer känns ganska jobbigt för mig. Gillar inte när jag har uppmärksamheten från så många människor på samma gång! Jag är en sådan person som vill titta lite från sidan och vara lite halvt osynligt.

Resten av dagen fick vi gå runt i grupper, (kan inflika att jag hamnade i en grupp där jag inte kände någon alls!) och fick "prova på" en lite som de olika kurserna erbjuder, på forsa folkhögskola.

Onsdag
Gud. Den här dagen minns jag inte vad vi gjorde på. Ser på schemat att vi hade Sv intro, friskvård och inriktning. Minns inte vad vi gjorde? En sak kan jag då berätta och det är att det har pratats en himla mycket. Jag har ganska svårt att sitta still och bara lyssna, när det kommer till skola och plugg. Vill hellre jobba enskilt för då får jag använda huvudet bättre. Orkar inte sitta still och göra ingenting! Antar att det är därför jag har så svårt att komma ihåg allt vi gjort den här veckan också. Veckan har bara varit proppad med en massa presentationer och information..

Torsdag
Presentationer och en liten bingotävling under engelskalektionen. Synd att vi inte fattade att det var bingo i min grupp, annars hade vi lätt vunnit!
Senare var det mattelektion och då fick några av oss ett litet test för att se vad man behöver repetera och inte. Gick förvånansvärt bra, men vissa uppgifter hade jag verkligen glömt bort hurfan man gör för att räkna ut!
På datalektionen (usch jag vill skriva dator, men det står data på schemat :C) fick vi lära oss om programmet som skolan använder sig av, men just nu minns jag förstås inte vad det heter! Vi fick även våra inloggningar osv..

Fredag
Idag skulle jag ha varit på utflykt i moviken/strömbacka och fått veta lite om masugnar, järnmalm och gud vet vad! Det missade jag tyvärr eftersom jag var magsjuk, lol >.<


Det fick bli en sån här sammanfattning av veckan eftersom jag har varit så jävla trött efter varje skoldag! Blev inte mycket underhållning på eftermiddagarna. Snarare sova, sova, äta, sova, upp till skolan, äta, sova, sova... Osv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0